Wie staan er voor je klaar bij Bizon Support?
- Geplaatst op 9 augustus 2020
- Door : Theo van Mol | Directeur
Bizon Software bestaat 20 jaar! Dit willen we niet onopgemerkt voorbij laten gaan, dus blikken we in een serie interviews met onze collega’s terug op 20 jaar Bizon. Vandaag geven Marijke Zwanikken en Bertus Klerks een kijkje achter de schermen bij Bizon Support. Zij staan elke dag voor je klaar om al je vragen over de financiële software van Bizon te beantwoorden
De klant centraal
Marijke en Bertus zijn iedere dag bereikbaar voor technische en functionele support! Daarbij staat de klant centraal en denken we mee met jouw organisatie. Marijke werkt al vanaf het begin bij Bizon en wanneer we haar spreken blijkt dat ze er nog altijd veel plezier haalt uit deze klantgerichte aanpak van Bizon Support.
Marijke vertelt: “Het meeste plezier in mijn werk haal ik uit het kunnen helpen van klanten. Ik probeer ze zo snel mogelijk te helpen. Dat staat bij mij bovenaan. Maar ook de communicatie vind ik van belang. Met name wanneer je niet direct het antwoord of de oplossing kunt aandragen. Je wilt juist dan geïnformeerd worden. Dat geeft aan dat je serieus wordt genomen en er aandacht is voor jouw probleem. Ik vind dat belangrijk. Omdat ik zelf graag zo behandeld wil worden, doe ik dat bij anderen ook. Bovendien vind ik het leuk om de klanten blij te maken doordat ze weer vooruit kunnen.”
Ook Bertus beaamt dat: “De grootste uitdaging is om iedere keer weer te zorgen dat onze klanten tevreden zijn en we een antwoord of oplossing kunnen aandragen wanneer we een melding krijgen. Het plezier in mijn werk haal ik daarbij uit de variatie in het werk en het klantcontact.”
Hecht team
Er is weinig personeelsverloop bij Bizon. Marijke behoort tot het clubje medewerkers van het eerste uur. Bertus is inmiddels alweer 8 jaar werkzaam bij Bizon. Wat maakt het werken bij Bizon leuk volgens Bertus en Marijke.
Bertus: “De omgang tussen collega’s is informeel, je kunt met vragen bij elkaar terecht. Ik vind Bizon een fijne plek om te werken door de korte communicatie lijnen, gezellige en fijne collega’s en een informele werksfeer.”
Marijke: “Bizon is een soort kleine familie die klaar staat voor elkaar als er echt iets is. Belangstelling toont in elkaar, ook in elkaars privé leven. Je voelt je er thuis. De combinatie van het werk dat ik doe, het hechte team en de ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en interesse maken Bizon een fijne plek om te werken. Je kunt je functie zelf vorm geven, je eigen draai er aan geven.”
Snelle reacties door snel schakelen
De fijne werksfeer komt ook ten goede aan de klantgerichte aanpak die Bizon hanteert.
Marijke: “We helpen elkaar heel goed. Met korte vragen kan ik vaak direct bij mijn collega’s terecht om de klant snel verder te helpen. Het duurt bij ons nooit twee weken voordat je vraag via een tweedelijns wordt beantwoord zoals je bij grotere organisaties soms ziet gebeuren. Dat is denk ik ook de meerwaarde van Bizon voor haar klanten. Een hecht team dat al lang met elkaar samen werkt, de software goed kent, snel kan schakelen en heel gedreven is.”
Bertus: “Bizon is een bijzondere werkomgeving met een leuke club mensen. De sfeer is informeel en het contact onderling laagdrempelig. Je kunt jezelf zijn, dat is een groot voordeel. Die laagdrempeligheid is ook een groot voordeel voor klanten. Zij kunnen makkelijk en snel iets melden en weten dat het zeer binnenkort wordt opgelost. Natuurlijk kan niet altijd alles meteen worden opgelost. Maar wij doen er alles aan om klanten meteen vooruit te helpen. Op het moment dat we het meteen kunnen oplossen, laten we dat ook weten. Deze korte lijntjes zijn een voordeel van Bizon. De klant wordt behandeld als klant en niet als nummer.”
20 jaar Bizon
In 20 jaar kan er veel gebeuren of veranderen. Welke momenten of ontwikkelingen zijn Bertus en Marijke echt bijgebleven?
Marijke: “De verbouwing is een grote verandering geweest in al die jaren dat ik hier werk, hele nieuwe werkplekken. Natuurlijk zijn de producten verder ontwikkeld, aangevuld en het dienstenpakket uitgebreid. Daar zijn FactFlow, document management en digitalisering voorbeelden van.”
Bertus: “In de 8 jaar dat ik bij Bizon werk is er veel veranderd. De software is enorm uitgebreid. Meer functionaliteiten, documenten beheren en digitale verantwoording naar de rechtbank. Bovendien is het klantenbestand gegroeid.”
Mijn dag is geslaagd als …
Marijke: “Mijn dag is geslaagd als ik klanten snel en goed vooruit heb kunnen helpen. Wanneer ik het kantoor verlaat en daar een lege mailbox achterlaat, ga ik opgelucht en met een goed gevoel naar huis.”
Bertus: “Mijn dag is geslaagd als het Postvak In van de helpdeskmailbox leeg is 😉 We proberen iedereen dezelfde dag van een antwoord te voorzien. Ook als we het nog niet hebben kunnen oplossen dan geven we aan dat we er mee bezig zijn. Die opgeruimde mailbox geeft mij aan het einde van de dag een voldaan gevoel.”