20 jaar samengevat: plezierig werken

  • Geplaatst op 27 augustus 2020
  • Door : Theo van Mol | Directeur

Bizon Software bestaat 20 jaar! Dit willen we niet onopgemerkt voorbij laten gaan, dus kijken we in een serie interviews met onze collega’s terug op 20 jaar Bizon. In dit artikel spreken we met Hennie van Mol en Esther van der Weide, beide werkzaam vanaf het eerste uur.

“Ik zou hier niet weg willen”

Esther is al 20 jaar werkzaam bij Bizon en draagt zorg voor secretariële werkzaamheden waarbij ze diverse afdelingen ondersteunt. Ze staat je graag vriendelijk te woord als je belt of heet je van harte welkom wanneer je ons kantoor bezoekt. Ook zorgt ze ervoor dat collega’s kunnen aanschuiven aan een gedekte tafel tijdens de lunch. Al deze verschillende werkzaamheden doet ze met veel plezier.

Esther: “Ik vind werken bij Bizon hartstikke leuk en ik zou hier niet weg willen. Ik heb hele fijne collega’s en mijn werkzaamheden zijn afwisselend. Dat maakt Bizon prettig om te werken. Het meeste plezier in mijn werk haal ik uit de omgang met collega’s. We gaan erg sociaal, gelijkwaardig en informeel met elkaar om. De uitdaging in mijn werkzaamheden zit vooral in de afwisseling aan taken die ik uitvoer.”

“Het is prettig werken”

Ook Hennie is werkzaam bij Bizon vanaf het eerste uur als office manager. Hennie verzorgt de financiële administratie, alles rondom personeelszaken en ook ontvangt ze je van hartelijk bij ons op kantoor. Net als Esther heeft Hennie het naar haar zin bij Bizon.

Hennie: “Het is leuk om bij Bizon te werken anders had ik het geen 20 jaar volgehouden. Er hangt hier een hele goede sfeer en ik werk met fijne collega’s. Ik verwerk de financiële administratie uiteraard in ons eigen pakket Finall, wat ik een heel prettig en gebruikersvriendelijk pakket vind om mee te werken. En mocht ik eens een vraag hebben, dan kan ik hiervoor altijd bij mijn collega’s terecht.

Ik haal veel plezier uit de samenwerking met mijn collega’s en vind het gezellig om samen te lunchen, kortom het is prettig werken.”

20 jaar Bizon

Hoe kijken Hennie en Esther terug op de afgelopen 20 jaar?

Hennie: “In de afgelopen 20 jaar is er aan de ene kant heel veel veranderd, maar aan de andere kant ook veel hetzelfde gebleven. In mijn werkzaamheden is de grootste verandering dat tegenwoordig alles digitaal gaat. Dat zullen onze klanten ook merken, onze software is daar volledig op ingericht. Je kunt je bijna niet meer voorstellen dat 20 jaar geleden de financiële administratie nog met veel papierwerk werd gedaan.

Het personeelsbestand is uitgebreid. Maar veel collega’s zijn al lang werkzaam bij Bizon, ik werk al lang met ze samen. In de kern is er niet veel veranderd in de afgelopen 20 jaar, hoe wij onderling met elkaar omgaan en werken aan onze software. De software verandert wel continu omdat wij inspelen op verschillende technologische ontwikkelingen en veranderingen in de markt. Het kantoor heeft ook een grote metamorfose ondergaan tijdens de verbouwing een aantal jaar geleden.”

Esther vult aan: “Een verandering die mij is bijgebleven is de verbouwing naar moderne werkplekken. Het kantoor en de werkplekken zijn heel open en licht, dat maakt het een prettige omgeving om te werken. Daarnaast staan alle personeelsuitjes me nog altijd bij. Elk jaar zijn er een aantal momenten waarin we zorgen dat we de tijd nemen om gezellig met elkaar te eten of op pad te gaan. Wat ik verder bijzonder vind na al die jaren is, dat we nog steeds elke dag gezamenlijk lunchen.”

Lange relaties

Bij Bizon staat de klant voorop en vinden we het van belang een relatie voor de lange termijn op te bouwen. Dat zie je ook terug in het minimale personeelsverloop.

Esther: “Voor mij is Bizon een hecht bedrijf. Ik heb veel contact met mijn collega’s, goed contact met mijn collega’s en klanten. Als ik 20 jaar Bizon moet samenvatten komt dat dan ook als eerste bij mij op: persoonlijk contact en collegialiteit. Net als ik, zijn veel collega’s al lang werkzaam hier en dat wil toch wel wat zeggen. In de tijd dat ik hier werk zijn er slechts enkele collega’s die van baan zijn veranderd en een aantal kwam naar een tijdje zelfs weer terug.”

Hennie: “Iedereen krijgt de vrijheid om zijn functie op zijn manier uit te voeren en eventueel vorm te geven. Er is hier geen constante controle op je werkzaamheden en je eigen inbreng wordt gewaardeerd. Ik denk dat dat bijdraagt aan het werkplezier en ik geloof dat iedereen met plezier naar het werk komt.”

Mijn dag is geslaagd als….

Esther: “…  als ik mijn werkzaamheden allemaal af heb, ga ik met een geslaagd gevoel naar huis. Ik krijg energie van klantcontact. Ik vind het fijn om klanten telefonisch verder te helpen of  vriendelijk te verwelkomen tijdens bijvoorbeeld de DenkTank of klantendagen.”

Hennie: “Als ik alles weer heb ingeboekt en verwerkt krijg ik daar een voldaan gevoel van. En als we dan ook een gezellige dag met collega’s hebben gehad, ga ik tevreden naar huis.”

icon