Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Mijlpalen in de afgelopen 20 jaar

  • Geplaatst op 3 september 2020
  • Door : Theo van Mol | Directeur

Bizon Software bestaat 20 jaar! Dit willen we niet onopgemerkt voorbij laten gaan, dus kijken we in een serie interviews met onze collega’s terug op 20 jaar Bizon. In dit artikel spreken we met Ton van de Ven.

Samen bouwen aan productverbeteringen

Ton van de Ven is al 20 jaar manager operations bij Bizon Software. Dat bevalt hem nog altijd goed.

Ton: “Het leuke aan mijn functie is dat ik een team van aardige collega’s mag aansturen en me mag bezig houden met diverse facetten van de verschillende producten. Ook de diversiteit spreekt mij erg aan. Ik heb veel contact met bestaande klanten en nieuwe klanten. De nauwe samenwerking met collega’s en klanten vind ik erg prettig. Samen bouwen we aan productverbeteringen in onze software applicaties. De voldoening in mijn werk haal ik dan ook uit de positieve feedback van klanten op deze productverbeteringen.”

Mijlpalen in de afgelopen 20 jaar

Ton kan als geen ander terug kijken op de afgelopen 20 jaar. Welke momenten staan hem het meest bij?

Ton: “Er zijn een aantal mijlpalen en momenten die er wat mij betreft uitspringen als ik terug kijk op de afgelopen 20 jaar. De eerste mijlpaal is de doorstart 20 jaar geleden vanuit een ander bedrijf. Twee jaar later de management buy-out door collega’s. Wat me daarnaast vooral is bijgebleven is de groei van het personeelsbestand waarbij ik een leuke rol heb mogen vervullen om jonge, nieuwe collega’s te begeleiden en op te leiden die ik uiteindelijk heb zien doorgroeien tot senior consultant of productmanager. En niet te vergeten de verschillende nieuwe producten die we hebben ontwikkeld en die succesvol zijn gebleken. Het financiële pakket, Finall, hebben we uit de erfenis meegenomen. Vanaf 2000 zijn we direct gestart met de ontwikkeling van een nieuw product voor grote zorginstellingen genaamd CGS (het cliëntgelden systeem). Dat we dit direct succesvol konden uitrollen bij een aantal grote zorginstellingen is natuurlijk mooi. Vanaf 2005 werd het productenpakket uitgebreid met een software pakket voor Bewindvoeders (IBS).  ”

Samenwerking staat voorop

In alles wat we bij Bizon doen staat Samenwerking voorop. Dat blijkt als we met klanten spreken voor cases, maar ook Ton beaamt dit.

Ton: “We werken nauw samen met de klant. We willen altijd in overleg met klanten kijken waar we samen naar toe willen in onze software. De klant drukt een belangrijke stempel op de roadmap voor de komende jaren en dat wordt gewaardeerd door klanten.

We hebben diverse voelsprieten in de markt vanuit commerciële collega’s, maar ook vanuit de consultants en de helpdesk is er veel persoonlijk contact met klanten. Zo ontvangen we op regelmatige basis feedback vanuit onze (potentiële) klanten op onze applicaties. Op die manier zitten we kort op de bal en kunnen we deze feedback vertalen naar verbeteringen of nieuwe functionaliteiten in de software.

Bovendien organiseren we ongeveer elk kwartaal een DenkTank. De DenkTank is een belangrijk platform voor klanten om input te geven aan onze softwareontwikkelingen voor de toekomst. Deze sessies worden druk bezocht en op die manier kunnen we input vanuit de markt structureel bundelen en in overleg met de klant de prioriteit bepalen. Als ik 20 jaar Bizon zou samenvatten is dat: samen als professionals werken aan productverbeteringen.”

Mijn werkdag is geslaagd als…

Ton: “…. ik klanten of collega’s heb kunnen helpen met een bepaalde issue waarmee ze zitten. Op het moment dat ik een klant of collega in de juiste richting heb kunnen helpen of van goed advies heb kunnen voorzien geeft me dat een goed gevoel. Ik krijg energie van de gelijkwaardige samenwerking met (potentiele) klanten. Als zorgmedewerkers of bewindvoerders ons vertellen hoe het werkproces gaat en tegen welke zaken ze aan lopen vind ik het een uitdaging om dat te vertalen naar de juiste ICT oplossing. Maar mijn dag kan natuurlijk echt niet meer stuk als ik twee andere collega’s heb laten kruipen ;). Dat gebeurt bij het tafelvoetbalspel wanneer je tegenstander geen punten heeft gescoord.”

img
icon

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als u doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat u ermee instemt. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close