Storingsmeldingen Bizon Hosting
Onderstaand worden storingen m.b.t. Bizon Hosting overzichtelijk weergegeven
7 september 2023 07:28 uur – opgelost 08:51 uur
Vanwege technische problemen is het op dit moment niet mogelijk om in te kunnen loggen op onze hosting omgeving. Onze technici zijn op dit moment hard bezig om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Via deze pagina zullen wij je op de hoogte houden van de voortgang.
Onze excuses voor het ongemak.
OPGELOST: 08:51 uur
Het probleem is opgelost. Op dit moment wordt er onderzocht wat de exacte oorzaak is geweest, en hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden. Later volgt hierover meer informatie op deze pagina.
1 mei 2023 09:51 uur – opgelost
Vanwege technische problemen is het op dit moment niet mogelijk om in te kunnen loggen op onze hosting omgeving. Onze technici zijn op dit moment hard bezig om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Via deze pagina zullen wij je op de hoogte houden van de voortgang.
Onze excuses voor het ongemak.
Gedeeltelijk opgelost: 10.18 uur
Het probleem is gedeeltelijk opgelost. Onze hosting omgeving is weer bereikbaar maar je kunt nog problemen ondervinden met Outlook.
OPGELOST: 11:30 uur
Het probleem is opgelost. Op dit moment wordt er onderzocht wat de exacte oorzaak is geweest, en hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden.
23 februari 2023 van 04:15 uur Connectieproblemen – opgelost
Vanwege een storing is het op dit moment niet mogelijk om in te kunnen loggen op onze hosting omgeving. Onze technici zijn op dit moment hard bezig om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Via deze pagina zullen wij je op de hoogte houden van de voortgang.
De oorzaak is dat er connectieverlies optreedt op bij één van onze fileservers, waardoor inloggen soms niet lukt en normaal gebruik binnen de omgeving niet mogelijk is. Dit probleem lijkt los te staan van het onderhoud van gisteren. Onze leverancier werkt momenteel aan een oplossing.
Excuses voor het ongemak.
OPGELOST: 09:00 uur
Het probleem is opgelost. Op dit moment wordt er onderzocht wat de exacte oorzaak is geweest, en hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden.
Dit probleem stond op zich zelf en is NIET ontstaan naar aanleiding van het geplande onderhoud.
22 februari 2023 van 22.00 tot 00.00 uur – afgerond
Als gevolg van gepland onderhoud kun je op woensdag 22 februari tussen 22.00 uur en 00.00 uur hinder ondervinden bij het gebruik onze hosting omgeving. Wij zullen alles in het werk stellen om het onderhoud zo spoedig mogelijk af te ronden.
Onze excuses voor het ongemak.
AFGEROND: 23:10 uur
Het onderhoud is succesvol afgerond.
6 februari 2023 08:28 uur opgelost
Vanwege een technische problemen is het op dit moment niet mogelijk om in te kunnen loggen op onze hosting omgeving. Onze technici zijn op dit moment hard bezig om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Via deze pagina zullen wij je op de hoogte houden van de voortgang.
Onze excuses voor het ongemak.
Technische toelichting
Op dinsdag 7 februari 2023 van 00:00 uur tot 08:28 uur CET heeft er een onderbreking van onze dienstverlening plaatsgevonden. De oorzaak van de onderbreking is een database-corruptie op één van de vier knooppunten in de RDS-omgeving (Gateway-server, Signing, Publishing, WebAccess). Een van onze SSL Certificaten (connect.bizonhosting.nl) is vernieuwd op vrijdag 3 februari op bovenstaande knooppunten. Door een corruptie op een van de databases is het certificaat niet vervangen op 2 van bovenstaande knooppunten ondanks een bevestiging vanuit onze tooling. Hierdoor werd het oude (verlopen) certificaat nog gebruikt op bepaalde onderdelen. We hebben de database hersteld en het betreffende SSL-Certificaat opnieuw vervangen om de service te kunnen herstellen. Vervolgens hebben we alle services gemonitord op stabiliteit en het incident om 08:28 uur afgemeld.
Tevens zijn er maatregelen genomen om dergelijke technische issues in de toekomst te voorkomen.
19 november 2022 – Onderhoud – afgerond
Als gevolg van gepland onderhoud kun je op zaterdag 19 november tussen 12.00 uur en 14.00 uur hinder ondervinden bij het gebruik onze hosting omgeving. Wij zullen alles in het werk stellen om het onderhoud zo spoedig mogelijk af te ronden.
Onze excuses voor het ongemak.
AFGEROND 13:15 UUR
Het onderhoud is succesvol afgerond.
1 november 2022 10:00 uur – Connectieproblemen IBS, CGS en Finall – Opgelost
Als gevolg van een storing kun je problemen ondervinden met de connectie naar de applicaties IBS, CGS en Finall op onze hosting omgeving. Onze technici zijn hiervan op de hoogte en werken aan een oplossing. Via deze pagina zullen wij je op de hoogte houden van de voortgang. Onze excuses voor het ongemak.
Dit probleem is opgelost.
De oorzaak was dat één van de applicatieservers verschillende keren een freeze had en tijdelijk niet :bereikbaar was. Hierdoor liep de applicatie vast. Er zijn maatregelen getroffen waardoor het niet aannemelijk is dat ditzelfde probleem nogmaals op kan treden. Ook is er een failover geïmplementeerd waardoor bij eventuele problemen met de applicatieserver deze taken overgenomen kunnen worden door een andere server.
12 juli 2022 09:26 uur Connectieproblemen – opgelost
Als gevolg van een storing kun je problemen ondervinden met de connectie naar onze hosting omgeving. Onze technici zijn hiervan op de hoogte en werken aan een oplossing. Via deze pagina zullen wij je op de hoogte houden van de voortgang.
Onze excuses voor het ongemak.
OPGELOST 09:40 uur
Dit probleem is opgelost. Er wordt onderzoek gedaan naar de oorzaak van dit probleem.
19 mei 2022 03:50 uur Connectieproblemen – opgelost
Als gevolg van een storing kun je problemen ondervinden met de connectie naar onze hosting omgeving. Onze technici zijn hiervan op de hoogte en werken aan een oplossing. Via deze pagina zullen wij je op de hoogte houden van de voortgang.
Onze excuses voor het ongemak.
Dit probleem is veroorzaakt door fouten die zijn opgetreden op het storageplatform. Het probleem is inmiddels verholpen. Ervaart u nog problemen? Neem dan contact op via 088 88 21 002
06 april 2022 15:15 uur – 15:20
Door een menselijke fout zijn er verschillende servers herstart. Deze servers zijn direct weer in de lucht gekomen, en waren hierna weer normaal te bereiken. Wij gaan dit incident intern evalueren en gaan bepalen hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen.
Onze excuses voor het ongemak.
Contact:
Ondervind je problemen met de Hosting omgeving van Bizon, die hierboven niet vermeld staan? Neem dan contact op met 088 88 21 002 of helpdesk@bizonsoftware.nl.