Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Storingsmeldingen Bizon Hosting

Onderstaand worden storingen m.b.t. Bizon Hosting overzichtelijk weergegeven

23 november 2021 22:00 uur – 00:00 uur

Als gevolg van gepland onderhoud kun je op dinsdag 23-11-2021 tussen 22:00 uur en 00:00 uur hinder ondervinden bij het gebruik van Finall / IBS / CGS in onze hosting omgeving. Ook kan het zijn dat de IBS-online / Webkbb / Factflow website tijdelijk niet bereikbaar is. Wij zullen alles in het werk stellen om het onderhoud zo spoedig mogelijk af te ronden.

Onze excuses voor het ongemak.

22 maart 2021 16.33 uur  websites niet benaderbaar – Opgelost

De problemen zijn opgelost, en de websites zijn weer benaderbaar. Mocht je nog problemen ervaren, meldt dit dan bij ons via 088 88 21 001 of helpdesk@bizonsoftware.nl

22 maart 2021  Websites niet benaderbaar

Door een probleem op één van onze webhosting servers kunnen gebruikers problemen ervaren bij het benaderen van IBS Online, Factflow of WebKBB websites. Onze technici zijn hiervan op de hoogte en werken aan een oplossing. Via deze pagina zullen wij je op de hoogte houden van de voortgang.

Onze excuses voor het ongemak.

12 maart 2021: Lokale windows updates – opgelost

Sinds de laatste update van Microsoft op windows 10 kunnen er problemen optreden bij gebruikers die een Ricoh, Kyocera of Zebra netwerkprinter gebruiken. Nadat deze update is geïnstalleerd treedt er een zogenaamde Blue Screen Of Death (BSOD) op nadat er een printjob wordt gegeven. Doordat binnen onze applicatie PDF’s worden gegenereerd, en de meest gebruikte PDF viewer, Adobe reader, bij het openen van een pdf al verbinding gaat maken met de printer kan het dus voorkomen dat er een BSOD optreedt die vanuit onze applicatie lijkt te worden geïnitieerd. Dit komt dus doordat adobe wordt gestart om de pdf te tonen. Ook wanneer er vanuit een remote desktop omgeving / Bizon Hosting omgeving een pdf wordt aangemaakt probeert deze de lokale printer te connecteren, en dan kan het al fout gaan.

De volgende melding verschijnt: “APC_INDEX_MISMATCH for win32kfull.sys”

Dit probleem zal ook voorkomen wanneer er lokaal op de computer vanuit bijvoorbeeld kladblok geprobeerd wordt om te printen.

De oorzaak van dit probleem zit in Windows 10 update KB5000802. Het vervelende is dat Microsoft deze update automatisch installeert. Microsoft heeft Inmiddels de update weer ingetrokken, maar het zou dus kunnen zijn dat deze toch al geïnstalleerd staat.

Hoe is dit probleem op te lossen:

  1. Ga in Windows naar start > instellingen > bijwerken en beveiliging > Windows Update | start > settings > Update & Security > Windows Update
  2. Kies Geschiedenis van updates weergeven | View Update history
  3. Kies voor Installatie van updates ongedaan maken | Uninstall updates
  4. Zoek de juiste update (KB5000802) en klik hier met de rechtermuisknop op.
  5. Kies vervolgens Verwijderen | Uninstall

Hierna zou deze update verwijderd moeten zijn. Start voor de zekerheid je pc nog een keer opnieuw op.

N.B. het zou kunnen zijn dat je als gebruiker niet genoeg rechten hebt om de update te deinstalleren. Neem in dat geval contact op met je systeembeheerder.

7  december 2020 08:50 uur Connectieproblemen – Opgelost

Er is storing op de Bizon Hosting omgeving. Er wordt hard gewerkt om deze op te lossen. De storing wordt veroorzaakt door problemen op het storage platform.
7 december 09:50 uur is de storing op Bizon hosting opgelost.

Dit probleem is verder onderzocht en hieruit bleek dat één van de redundant uitgevoerde links naar de storagesystemen problemen gaf. Hierdoor was de storage die door dit systeem geleverd werd vertraagd beschikbaar. Deze link is uit service genomen waarna de stabiliteit en beschikbaarheid van de storage op dit systeem terugkeerde naar een normale situatie. Op dit moment wordt de betreffende link nog onderzocht.

Excuses voor het ongemak!

7 december 2020 Connectieproblemen

Als gevolg van een storing kun je problemen ondervinden met de connectie naar onze hosting omgeving. Onze technici zijn hiervan op de hoogte en werken aan een oplossing. Via deze pagina zullen wij je op de hoogte houden van de voortgang.

Onze excuses voor het ongemak.

 

Contact:

Ondervind je problemen met de Hosting omgeving van Bizon, die hierboven niet vermeld staan? Neem dan contact op met 088 88 21 002 of helpdesk@bizonsoftware.nl.

icon

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als u doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat u ermee instemt. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close