Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kwintes

Kwintes & Bizon: een bijzondere samenwerking

“Bizon investeert in haar klanten, komt afspraken na en denkt mee over innovatieve oplossingen.” Richard Henken - Programmamanager Financiële Begeleiding bij Kwintes

Begeleiding op het gebied van budgetbeheer

Kwintes ondersteunt mensen met psychische of sociale problemen op het gebied van wonen, werken en financiën in 54 gemeenten. Richard Henken (Programmamanager financiële begeleiding bij Kwintes) licht toe: “Er zijn meer dan 7000 cliënten die bij ons wonen of op een andere manier hulp van ons ontvangen. In 2010 hebben we besloten dat wij onze cliënten ook willen begeleiden op het gebied van budgetbeheer. Mijn collega’s hadden vaak te maken met externe bewindvoerders en organisaties die de financiële zaken van onze cliënten regelden. Wij wilden dat graag zelf gaan doen.”

Zelfredzaamheid vergroten met IBS

Financiële dienstverlening is arbeidsintensief: het dagelijks monitoren van geldstromen, taken, schulden, post, afspraken en mail is tijdrovend. Om deze taken eenvoudiger te maken en het overzicht te behouden heeft Kwintes gekozen voor het Inkomensbeheer & bewindvoering software (IBS) van Bizon. Op die manier kan Kwintes de betaal- bank- en rapportageprocessen grotendeels automatisch uitvoeren. Cliënten kunnen in een online omgeving hun financieel dossier bekijken en – indien nodig – communiceren met hun coach. “Een van onze speerpunten is om de zelfredzaamheid van de cliënt te vergroten. Een externe bewindvoerder werkt vaak niet met eenzelfde missie. Wij kunnen met IBS op financieel vlak de handelingsbekwaamheid van de cliënt uitbreiden.” Aldus Richard.

Persoonlijk contact

Richard Henken: “Tijdens onze zoektocht naar een geschikt softwarepakket wist ik al snel wat ik wilde. Wij zijn de ‘jongens uit de zorg’ en wij zijn uit ander hout gesneden dan ‘software-jongens’: we praten over compleet andere dingen. Bizon ging daar erg goed mee om en begreep direct dat de eindgebruiker een sociaal hulpverlener is en geen ICT’er.

Thijs Jonker (consultant bij Bizon Software) en ik werken – ook ná de implementatie van IBS – nauw samen om de software te blijven verbeteren voor onze organisatie. De helpdesk is erg prettig. Als er iets is met de centen van onze cliënten dan wordt dat direct opgelost. De werkwijze van Bizon past bij de visie van onze organisatie. Bizon investeert in haar klanten, komt de gemaakte afspraken altijd na en blijft meedenken over innovatieve oplossingen.”

“Als ik op dit moment opnieuw moest kiezen voor een softwarepakket, zou ik weer voor Bizon gaan!”

  • Richard Henken
  • Coördinator Budgetbeheer
img

Gerelateerde kennisartikelen

20 jaar Bizon: Een interview Theo
Bizon Software bestaat 20 jaar! Dit feit willen we natuurlijk niet onopgemerkt voorbij laten gaan,...

Wij zijn bereikbaar! Maatregelen ivm corona
Het coronavirus en de gevolgen daarvan treffen iedereen. Wij hebben uiteraard ook de nodige maatre...

Alles over KEI voor bewindvoerders
Sinds november 2017 nodigen alle rechtbanken professionele bewindvoerders uit om digitaal te gaan ...

5 mythes over overstappen op een nieuw softwarepakket
Je organisatie groeit, maar je bedrijfssoftware groeit niet mee met je organisatie? Je tijd is kos...

icon

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als u doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat u ermee instemt. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close