Samenwerking Beaufin & Bizon
5 redenen waarom Beaufin en Bizon samenwerkenDe schuldenproblematiek in Nederland is complex en het zorglandschap nog ingewikkelder. In de bewindvoering komen die twee uitdagende werelden samen. Als het huidige softwarepakket van je financiële zorgorganisatie niet meer bij je toekomstvisie past, is het tijd om over te stappen. Dat deed Beaufin in 2018 naar Bizon Software. Beaufin en Bizon Software vormen een goed partnership. In gesprek met financieel directeur Arnout Kroezen van Beaufin kwamen een aantal redenen die deze fijne samenwerking kenmerken aan bod.
Beaufin is opgericht in 2011 door drie partners en is sindsdien uitgegroeid tot een organisatie met ruim 40 medewerkers in Amsterdam. Arnout: “Tot enkele jaren geleden had ik nog mijn eigen caseload, maar ik heb deze taken nu overgedragen aan een andere bewindvoerder. Op dit moment werk ik vooral aan de organisatie van Beaufin, strategische samenwerkingen met ketenpartners om onze diensten optimaal af te stemmen én natuurlijk het welzijn van mijn collega’s. Voor mij is digitalisering de ruggengraat van onze organisatie.”
Wat kenmerkt de prettige samenwerking tussen Beaufin en Bizon?
Reden #1: Overeenkomstige toekomstvisie
Arnout: “We waren aanvankelijk niet tevreden met onze toenmalige software, vanwege trage ontwikkelingen en slechte communicatie. Bij onze zoektocht naar een nieuwe oplossing hebben we verschillende softwarepakketten geëvalueerd, waarbij Bizon uiteindelijk de beste keuze bleek. De doorslaggevende factoren waren de toekomstgerichtheid van Bizon, de functionaliteit om post te verwerken, en de mogelijkheid tot automatisering van bankopdrachten. Deze aspecten sluiten goed aan bij de visie van Beaufin over waar we willen staan.”
Reden #2: Betrokkenheid bij softwareontwikkeling
Bij Bizon waarderen we het als onze klanten betrokken zijn bij de ontwikkeling van onze software. We houden altijd rekening met feedback van gebruikers, voornamelijk gericht op automatisering en efficiëntieverbetering. Arnout waardeert de korte lijntjes en de snelle reacties vanuit Bizon. “Een belangrijk aspect van de samenwerking is de mogelijkheid om mee te denken over oplossingen. Dit zorgt ervoor dat de software aansluit bij de specifieke behoeften van Beaufin. Sommige processen kunnen verder geautomatiseerd worden. Het is belangrijk betrokken te zijn bij de feedback van klanten om efficiëntere oplossingen te creëren. Gaaf dat we als klanten van Bizon daar ook een rol in krijgen!”
Reden #3: Goede communicatie
Arnout beschrijft IBS van Bizon als een allesomvattende bewindvoerderssoftware die één workflow biedt: van het scannen van post tot het uitvoeren van bankbetalingen. Arnout: “Het systeem stelt medewerkers in staat om altijd op de hoogte te zijn van hun taken en zorgt voor budgetplannen en signaleringen die essentieel zijn voor ons werk. In nauwe samenwerking met Bizon hebben we ons werk efficiënter en beter georganiseerd weten te maken. Door de goede communicatie en betrokkenheid die je als partner van Bizon kan hebben, sluit de software goed aan op onze visie en werkwijze. Wij hebben korte lijnen met Bizon, krijgen snel reactie van de helpdesk maar kunnen ook meedenken in bijvoorbeeld de DenkTank.”
Reden #4: Gebruiksvriendelijkheid & efficiency
Een reden om met Bizon te gaan samenwerken is de gebruiksvriendelijkheid van onze software en de tijdsbesparing die het financiële zorgverleners oplevert. Arnout: “Onze medewerkers kunnen altijd zien welke taken openstaan en worden gewaarschuwd bij belangrijke signaleringen. Hoewel er altijd ruimte voor verbetering is, heeft Bizon samen met ons al veel van de dagelijkse handelingen geautomatiseerd, wat tijd bespaart.”
Reden #5: Cliëntbetrokkenheid
Bizon zorgt ervoor dat zorgmedewerkers kunnen focussen op écht belangrijke zaken: de zorg voor cliënten. Ook willen we de zelfredzaamheid van cliënten behouden of vergroten. Arnout: “Voor Beaufin is het belangrijk dat onze cliënten zoveel mogelijk regie hebben over hun eigen geld, wat de software van Bizon mogelijk maakt door cliënten inzicht te geven in hun financiën.”
Over Beaufin
Beaufin bestaat uit een team van enthousiaste medewerkers die hun expertise inzetten voor het maatschappelijk belang van bewindvoering, budgetbeheer en mentorschap. Met ruim 12 jaar ervaring beschikken ze over een breed netwerk van verwijzende instellingen en ondersteunende specialisten. Beaufin is gevestigd in Amsterdam. Vanuit daar ondersteunen zij momenteel klanten in de gehele provincie Noord-Holland.
"Bizon heeft ons geholpen ons werk efficiënter en beter georganiseerd te maken, met software die aansluit bij onze visie en werkwijze."
- Arnout
- Financieel directeur