Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Nieuwe versie juni 2022: de belangrijkste ontwikkelingen

  • Geplaatst op 8 juni 2022
  • Door : Theo van Mol | Directeur

Eind deze week is er een nieuwe versie van onze software pakketten beschikbaar. Vanaf volgende week wordt deze versie gefaseerd uitgeleverd bij klanten. Binnenkort zijn er op de Bizon Software Academy What's New video's en uitgebreide documentatie beschikbaar. Vanaf juli wordt deze versie verder uitgerold. Benieuwd naar de hoogtepunten uit deze versie, lees snel verder.

Hoogtepunten ontwikkelingen in bewindvoering software (IBS)

1. Upload documenten via Mobile
Als organisatie kun je ervoor kiezen om cliënten, die de mobiele app gebruiken, bestanden of foto’s te laten uploaden. Cliënten kunnen dan met hun smartphone of tablet bestanden uploaden, of een foto maken en die uploaden. Deze bestanden of foto’s, met eventuele toelichting en omschrijving, komen automatisch als taak bij de taakhouder terecht. Uiteraard kan deze optie per cliënt aan óf uit worden gezet.

2. Dynamisch betaaladvies
Het behandelen van het betaaladvies is aangevuld met fijne opties. Zo is nu in één oogopslag duidelijk welke inkomsten en uitgaven verwacht worden bij de cliënt, en wanneer er mogelijk problemen ontstaan met het uitbetalen van leefgeld. Als je het betaaladvies aanpast, dan is nu direct zichtbaar wat voor consequenties dit heeft.

3. Verwerken inlezen scans
Het verwerken van de inkomende post in het geïntegreerde digitale dossier heeft een boost gekregen. Nog meer poststukken worden herkend en gekoppeld aan de juiste cliënt. Vanaf nu kunnen de documenten ook automatisch gekoppeld worden aan bijvoorbeeld de opdracht, schuld of bezitting van een cliënt. Dankzij de afhandeling vanuit mijn taken kun je sneller en makkelijker de dagelijkse post afhandelen.

4. Bankproces
De dagelijkse synchronisatie van de huisbankier naar IBS is aangevuld waardoor de software nog beter ingesteld is op een goede afhandeling van incidenten. In het geval van incidenten gaat het inlezen van de bankafschriften voor alle cliënten door. De incidenten kunnen los van het bankproces, op een ander moment, en op een goede manier, opgepakt worden in de software. Hierdoor ontstaan er geen verschillen meer, is het niet meer nodig handmatig te boeken op bankrekeningen en hoeven er geen correcties uitgevoerd te worden voor het indienen van bijvoorbeeld een rekening & verantwoording.

Hoogtepunten ontwikkelingen in het ClientenGeldenSysteem  (CGS)

1. MobiBon – wijzigen ingediende bonnen
Via de MobiBon App is het mogelijk om reeds ingediende bonnen op te vragen. Deze bonnen waren natuurlijk ook zichtbaar in het WebKasBankBoek maar konden alleen daar nog worden gewijzigd. Vanaf nu is het ook mogelijk om de betreffende bonnen te wijzigen via de MobiBon.

2. MobiBon – beoordelen transacties via MobiBon
De module kwaliteit & controle is aangevuld met extra opties, zodat er digitaal een vier-ogen principe toegepast kan worden op ingediende bonnen. Dit betekent concreet dat medewerkers via de MobiBon app transacties, die aan specifieke kenmerken voldoen, kunnen beoordelen.

3. Bankkoppelingen
Medewerkers die met de betaalpas van de organisatie aankopen doen, kunnen deze banktransacties verantwoorden via het WebKasBankBoek en/of de MobiBon. Omdat een medewerker op de administratie handmatig de bankmutatie moet ophalen, komen deze transacties een dag later in beeld bij de medewerker die de transactie heeft geïnitieerd.

Dat kan anders met behulp van een bankkoppeling. Dat heeft alleen maar voordelen:

  • Een medewerker op de administratie hoeft niet meer dagelijks bankbestanden op te halen.
  • Minder kans op fouten.
  • Medewerkers die de betaalpas gebruiken kunnen 24/7 de transacties verantwoorden en hoeven dus niet meer te wachten totdat de medewerker op de administratie de bankbestanden heeft opgehaald.
  • Afhankelijk van de banken waarmee wordt samenwerkt zijn er verschillende opties beschikbaar.

4. Medewerkergegevens synchroniseren
Medewerkergegevens kunnen automatisch opgehaald worden uit het bronsysteem, bijvoorbeeld uit de applicatie voor de salarisadministratie. Op basis van die informatie kan het beheer in de bronapplicatie geregeld worden. In combinatie met Single Sign On zorgt dit voor een enorme besparing op beheer, medewerkers hoeven geen inloggegevens te onthouden en je maakt een enorme slag in de administratieve organisatie (AO). De medewerker werkt altijd voor de juiste woongroepen met de juiste autorisaties.

Hoogtepunten ontwikkelingen in de financiële software (Finall)

1. Single sign-on voor FactFlow: veilig en eenvoudig
Maak je gebruik van microsoft office365 en Factflow van Bizon? Vanaf deze versie is FactFlow beschikbaar via de identity manager van Microsoft. Dit houdt in dat je geen aparte login of wachtwoord voor FactFlow meer hoeft te gebruiken. Ook wordt het mogelijk om je aan te melden via 2-staps verificatie via telefoon of smartwatch. 

2. Bankkoppelingen
Er zijn directe en automatische bankkoppelingen beschikbaar. Dat heeft alleen maar voordelen:

  • Minder handmatige handelingen nodig.
  • Minder kans op fouten.
  • Realtime inzicht.
  • Afhankelijk van de banken waarmee wordt samenwerkt zijn er verschillende opties beschikbaar.

3. Declaratie via Klippa
Als een mooie toevoeging aan onze diensten, kan je nu in Finall declaraties digitaal verwerken. Denk hierbij aan declaraties van personeel of vrijwilligers zoals reiskosten die zij hebben voorgeschoten met eigen geld. Dit is mogelijk door de samenwerking met Klippa.

4. E-commerce in Finall: koppelingen met betaalplatformen
De koppelingen tussen Finall en online betaalplatformen worden steeds belangrijker. De hoeveelheid gegevens wordt dusdanig groot dat een automatische koppeling noodzakelijk is.
Veel platformen kunnen geïntegreerd worden met een import. Voorbeelden daarvan zijn:

  • Shopify
  • Pay
  • Adyen
  • Buckaroo
  • Afterpay
  • Klarna
  • Docdata
  • Fashioncheque

Een aantal van deze platformen bieden ook de mogelijkheid om bestanden geautomatiseerd in te lezen in Finall. Bijvoorbeeld via een beveiligde FTP verbinding. Vraag bij jouw aanbieder aan of dat mogelijk is, dan kan Finall deze gegevens volledig geautomatiseerd inlezen, controleren en verwerken.

Wil je meer weten?

Binnenkort zijn er op de Bizon Software Academy What’s New video’s en uitgebreide documentatie beschikbaar. Houd dat in de gaten!

Wil je meer weten of aan de slag met de nieuwste versie? Vraag er naar bij de helpdesk of je consultant!

img
icon

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als u doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat u ermee instemt. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close